maanantai 11. toukokuuta 2015

Sairastellut seikkailija

Viimeinen viikko vierähti aika mukavasti flunssan kourissa, kun Leedsin matkalla onnistuin vilustuttamaan itseni. Flunssasta huolimatta on pitänyt yrittää tehdä koulu töitä eteenpäin, jotta uskallan lomailla muutaman päivän täällä viikolla. Sisko sekä paras ystäväni matkaavat Lontooseen minua tapaamaan perjantaina, joten vietämme pidennetyn viikonlopun yhdessä Lontoossa.  Luvassa hurjaa shoppailua, turisteilua ja vierailu Harry Potterin kuvausstudiolla, jota odotan ehkä eniten. Tuntuu tosi omituiselta, että joku tuttu on tulossa kylään. Ehkä tää onneks helpottaa kotiin tuloa kun on edes jonkun nähnyt ennen kotiin paluuta. 

Viime viikolla mulla alkoi myös ruotsin kielen nettikertauskurssi, joka sekoitti mun suunnitelmia vähän. Luulin, että kurssi alkaisi vasta kesäkuussa, mutta koko kurssi pitäisi suorittaa toukokuun loppuun mennessä. Onneks koe minulla vasta Elokuussa, joten mulla on hyvää aikaa kesällä kertailla vielä lisää. Ihan hirveen helpolta ei tuo ruotsi tunnu kun päivittäisenä puhekielenä on täällä englanti ja muuten sitten käytän suomea. 

Kesän suunnitelmat on mulla vielä TODELLA auki. Olen yrittäny hakea työharjotteluun sekä ihan palkkallisiin töihin, mutta mistään ei ole vielä tärpännyt. Ongelmana tuntuu olevan se, etten voi alottaa kun vasta kesäkuun loppu puolella ja useat yritykset tarvii työntekijää jo toukokuulle. Voi olla, että joudun viettämään toisen kesän putkeen työttömänä. Tekemistä kyllä varmasti keksin itselle, kun kuvaus ja projekti ideoita on vihkot ja paperin kulmat pullollaan. 

Täällä Englannissa ollessa on jotenkin ollu tosi luova olo koko ajan. Varmaan se kun ei tarvi stressata sadasta projektista ja kymmenestä kurssista samaan aikaan on antanut aivoille tilaisuuden olla luovassa tilassa. Varmaan myös ympäristön vaihto on luonut paikan uudelle luovuudelle. Toivotaan, että tää fiilis kestää myös Suomessa. 

Jos joku haluaa käydä kurkkaamassa myös mun englannin kielisen blogin puolelle, jota joudumme pitämään meidän Hugo Boss projektia varten niin se löytyy täältä: http://shardx.blogspot.co.uk
Päivittelen tuotakin sivua tässä aina pikku hiljaa kun kurssi etenee. Yritän saada myös ulkoasua vähän nätimmäksi tässä lähi viikkojen aikana. 


-Sumusaarten seikkailija Salla 

ps. Anteeks et tää on nyt enemmän tällanen teksi painotteinen, mut mul ei nyt oikeen oo asiaan sopivia kuvia. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti